Despertar del Cementario v3 to nowa wersja Pandory, dzięki której odbrickujemy każde PSP (zarówno PSP-1000 jak i PSP-2000), a także przejdziemy z każdego softu na 3.71 M33-2 (lub oficjalny 3.71 jeśli ktoś woli).
Przede wszystkim potrzebna jest Bateria Pandory (czyli "JigKick"), jeśli jej nie mamy, to:
- możemy ją zrobić na PSP-1000 z softem 1.50 lub Cfem,
- możemy ją zrobić na każdym PSP z custom firmwarem (zarówno fat i slim),
- możemy zrobić ją metodą inwazyjną, rozbierając baterię, nie potrzeba drugiego PSP,
Okazuje się, że na baterię Pandory nadaje się zarówno bateria od PSP-1000 jak i od Slima, z tym że tę od Slima da się przerobić tylko drugim z podanych sposobów (program Hellcat'a). Proces przerobienia na "JigKick" można cofnąć.
Tworzenie karty pamięci "Despertar del Cementerio" (na sprawnym PSP z Custom Firmwarem).
Instalacja jest bardzo podobna do instalacji zwykłej Pandory (i do tego tutoriala odsyłam po więcej szczegółów). Jeśli mamy gotową kartę "Magic Memory Stick", to nie musimy jej formatować, wystarczy usunąć foldery KD i REGISTRY (lub zmienić ich nazwę, mogą się jescze przydać do downgradów do 1.50), a reszta jak w poradniku, oprócz punktów 2 i 8 - ipl się nie zmienił i nie ma potrzeby ponownego instalowania go na karcie. Oczywiście nadal potrzebujemy drugiego PSP z CFem (ale teraz może to być również Slim).
Do stworzenia magicznej karty pamięci za pomocą tego sposobu niezbędne jest posiadanie PSP z softem z serii OE/M33, gdyż program 'Despertar del Cementerio' działa tylko na CFW z kernelem 3.XX
1. Ściągamy potrzebne rzeczy:
- Despertar del Cementario v3
- Soft 1.50(i zmieniamy nazwę z EBOOT.PBP na 150.PBP)
- Soft 3.40(i zmieniamy nazwę z EBOOT.PBP na 340.PBP)
- Soft 3.71(i zmieniamy nazwę z EBOOT.PBP na 371.PBP)
2. Formatujemy kartę pamięci narzędziem mspformat. (patrz poradnik o Pandorze, można też skorzystać z Pandora Installer 3.xx Hellcat'a)
3. Wyłączamy połączenie USB na konsoli, wyciągamy kartę pamięci z PSP i wkładamy ją na nowo, restartujemy konsolę.
4. Tworzymy na karcie pamięci katalog PSP\GAME, a następnie wrzucamy tam pliki Pandory, soft od Sony wrzucamy do głównego katalogu karty pamięci:
Kod: Zaznacz cały
:\ PSP \ GAME \ despertar_cementerio \ EBOOT.PBP
:\ PSP \ GAME \ despertar_cementerio \ libpsardumper.prx
:\ PSP \ GAME \ despertar_cementerio \ pspdecrypt.prx
:\ 150.PBP
:\ 340.PBP
:\ 371.PBP
5. Przestawiamy naszą konsolę na kernel 3.xx (w RM > Configuration > Game folder homebrew).
5a. Wg niektórych źródeł, tworząc kartę na PSP z softem 3.71 M33, powinniśmy mieć ustawiony oryginalny theme, w przeciwnym wypadku, karta może nie działać prawidłowo (Settings > Theme Settings > Theme > Original).
6. Uruchamiamy Game > Memory Stick > Despertar del cementerio
7. Wciskamy (X) aby rozpocząć instalację, po zakończeniu instalator sam powróci do menu. Instalator utworzy na karcie pamięci foldery KD, REGISTRY oraz plik msipl.bin.
8. Instalujemy plik msipl.bin na karcie, za pomocą narzędzia msinst. (patrz tutorial o Pandorze, można również skorzystać z Pandora Installer 3.xx Hellcat'a)
9. Usuwamy pliki 150.PBP i 340.PBP z katlogu głównego karty pamięci, zostawiamy plik 371.PBP - jest niezbędny do instalcji Custom Firmware.
10. Gotowe, oto magiczna karta Despertar del Cementerio v3.
Odbrickowywanie / Instalacja 3.71 M33-2:
- wyłączamy konsolę, wyciągamy kartę pamięci i baterię, odłączamy ładowarkę (jeśli była)
- wkładamy kartę pamięci "Despertar del Cementerio"
- wkładamy baterię "JigKick"
- konsola zabootuje automatycznie, teraz:
Przed wykonaniem czegokolwiek zalecane jest zrobienie kopii pamięci NAND (czyli opcja nr 3). W przypadku PSP-2000 jest to wręcz niezbędne.
(X) - instaluje soft 3.71 M33-2, postępujemy zgodnie z instrukcjami, po ponownym włącznieu może pojawić się BSoD - wciskamy (O) i gotowe - mamy soft 3.71 M33-2
(O) - instaluje oficjalny soft Sony 3.71
(□) - aby zapisać zawartość pamięci NAND do pliku nand-dump.bin, po zakończeniu PSP wyłączy się automatycznie (na karcie musi być min. 40 MB wolnego miejsca dla PSP-1000, lub min. 70 MB dla PSP-2000)
(L)+(R)+(HOME)+(START) - aby przywrócić zawartość NAND z pliku nand-dump.bin
Ta ostatnia opcja jest bardzo niebezpieczna i należy jej używać w ostateczności. Próba przywracania innego niż własny nand-dump.bin (z innej konsoli) skończy się brickiem i uszkodzonym rejestrem.
Jeśli podczas przywracania nand-dump.bin, w pamięci NAND konsoli będzie więcej uszkodzonych bloków (jak widać, nawet tam zdarzają się bad-sectory) niż kiedy robiony był obraz, operacja może również zakończyć się brickiem.
Unbricker jest całkowicie uniwersalny, możemy tworzyć go na PSP-1000 i używać na PSP-2000, ale również odwrotnie.
Offline